Complete vormgeving evenement

ECP, Platform voor de Informatie Samenleving organiseert jaarlijks een festival.  Het festival is gericht op de publieke sector en heeft elk jaar een ander actueel thema met betrekking tot digitalisering. Expowise verzorgde de totaal vormgeving voor de editie van 2022.

De Vibe shift van het digitale tijdperk

Logo
Als allereerste ontwikkelde Expowise samen met het productieteam een logo dat de gehele lading van het thema in zicht heeft en voldoet aan de ECP huisstijlregels zoals kleurgebruik en lettertypes.

De vibe staat voor het onderbuikgevoel en intuitie dat in deze tijd een grotere waarde krijgt.
De shift staat voor grote veranderingen die in deze tijd staan te gebeuren.

Het logo heeft ‘viby’ golven in een zacht kleurverloop en schuivende balken in de huisstijlkleuren, al dan niet met tekst, om de ‘shift’ weer te geven. Dit logo werd de basis voor alle verdere vormgeving. Er werd één sfeervolle afbeelding gekozen die bij alle verdere uitingen als achtergrond gebruikt kon worden.

Huisstijlboekje
Er werd een huisstijlboekje ontwikkeld om alle uitingen voor dit evenement eenduidig en krachtig te houden. Kleurgebruik, lettertypes en vormtaal werden hierin vastgelegd voor álle betrokken partijen.

Shifted font
Ook werd er special voor dit evenement een ‘shifted font’ onwikkeld om te gebruiken in grotere decoraties zoals de bestickering van de kassen en stoepborden.

Communicatiemiddelen
Alle verdere uitingen werden vormgegeven met het logo als basis. Van e-mail handtekening tot aanmelder app, de website, sessieschema’s, plattegronden etc etc.

Aankleding van de event lokatie
De Fokker Terminal is zogezegd een ‘casco lokatie’ dus wij konden volop aan de slag om de ruimtes een ware vibe shift te geven!

Van duurzaam gerecycled karton werden statafels en grote decoraties om op te hangen gemaakt. Alle signing werd toegepast in herbruikbare dragers zoals billboard zuilen en stoepborden. Uiteraard volledig in de vibe shift huisstijl vormgegeven. Er weden banners met sponsorlogo’s gemaakt die ondanks de veelheid aan verchillende logo’s helder en passend waren. Aan de balustrades hingen drie doeken met afbeeldingen van actuele thema’s met het ‘vibe shift sausje’ om de ruimte sfeervoller te maken. Zaalborden, programmaborden en informatieborden werden allemaal vormgegeven met duidelijke informatie en tegelijk de zo kenmerkende huisstijl.

Audiovisuele aspecten
Het logo werd ook gebruikt voor de gobo’s voor sfeerprojectoes en Expowise verzorgde de speciale afbeelding voor het 25 jarig bestaan van ECP in 2023.

Bekijk hier dit evenement: ECP Jaarfestival 2022

Highlights