Design van beeldmerk en huisstijl voor congres 

 Towards future-proof, sustainable logistics

In opdracht van DR2 events

Visuele branding voor een congres

De Midterm Logistics Innovation Conference werd georganiseerd door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO), TKI Dinalog en de Topsector Logistiek.

Concept, organisatie en uitvoering van het event was in handen van Dr2 Events & Campaigns.
DR2 events vroeg Expowise om een beeldmerk te maken dat voor allerlei doeleinden zou kunnen worden ingezet. Dit beeldmerk is uiteindelijk toegepast op tal van uitingen zoals: webbanners, de speciaal op maat gemaakte event app, Powerpoint templates, tafelstickers, post-it’s, notitieblokjes, wegwijzers etc. etc.

De tracks

Naast het ontwerp van de afbeelding die door het hele evenement de rode draad was hadden we ook een tool nodig om de bezoekers door het dagprogramma te loodsen. Omdat kleuren goed kunnen werken om thema’s van elkaar te onderscheiden hebben we er voor gekozen om de 3 hoofd-tracks aan te duiden met 3 totaal verschillende kleuren.
Voor het aanduiden van de diverse sub-tracks werden door Expowise speciale iconen ontworpen om deze duidelijk herkenbaar te maken in de ruimte.

De kleuren voor de drie tracks werden direct bij binnenkomst al gebruikt om de naambadges in te zetten als werkgroep indicator. Zo was het voor elke deelnemer klaarhelder bij welke track hij/zij of een andere deelnemer was ingedeeld.
Ook waren er vloerpijlen in trackkleuren en verkeersborden met de sub-track iconen.
De 3 hoofd-tracks voor dit congres waren:
1: Sustainable logistics
2: Datadriven logistics
3: Supply chain coordination

Het verloop van de dag

De wetenschappelijk directeur opende de conferentie, waarna vervolgens de keynote speaker het belang aan van samenwerking binnen de Nederlandse logistiek tussen wetenschap, bedrijfsleven en overheid aangaf. Aansluitend konden de deelnemers zelf met elkaar aan de slag in de subsessies. Om de interactie en samenwerking te verhogen waren er helemaal in huisstijl gecustomizede kartonnen discussietafels geplaatst. De groepjes deelnemers konden aldus met elkaar input leveren op de tafel middels speciaal ontworpen post-its en stickers.
De deelnemers maakten volop gebruik van de op maat gemaakte event-app tijdens de netwerkborrel.

Voor meer informatie over DR2 events klik hier.