Branding voor lancering van een serie flexibele projectmeubelen

Voor de lancering van een nieuwe lijn flexibel projectmeubilair was de vraag om een logo en bijbehorende huisstijl/branding te ontwikkelen die de volgende eigenschappen uitstraalt:

  • flexibiliteit in gebruik en opbergen
  • verrassend veel toepassingen
  • degelijkheid en klasse
  • duurzaamheid, hergebruik
  • een internationale pay-off

grafisch
Uit de eerste voorstellen is gekozen voor een heldere combinatie van een robuuste onderkast met een vorm die staat voor oneindigheid.
Het beeldmerk is strak, maar heeft wel diepte waardoor een architectonische uitstraling ontstaat en door het weglaten van steunkleur of full colour elementen wordt een degelijkheid en klasse benadrukt.

visitekaartjes en functieomschrijving
Bij het bedenken van de visitekaartjes is bewust niet gebruik gemaakt van functietitels zoals ‘accountmanager’ of verkoper. de vertegenwoordigers van dit merk zijn omschreven als: Your guide in the world of flexible furniture. Tenslotte heb je als klant behoefte aan iemand die je helpt om de weg te vinden in het woud van mogelijkheden in plaats van een verkoper.

Bij het bedenken van de lancering hebben we gekozen voor een stoere en sympathieke manier om de tafel te introduceren. Dus géén strakke zakelijke foto’s maar levendige beelden van allerlei toepassingen van de tafel waaruit de veelzijdigheid en duurzaamheid blijkt. Grappig, stoer, cool, vertederend, verrassend enz….
Hiervoor hebben we fotomontages gemaakt van de tafel in allerlei verrassende ruimtes en situaties.

ruimtelijk
Na het ontwerpen van het grafische deel waren er ook renderingen nodig van de tafel in de verschillende uitvoeringen voor de website configurator.
Vanuit het CAD model hebben we de losse onderdelen vrij gemaakt om deze in de configurator te gebruiken.

nieuwsgierig?

BEKIJK HIER DE WEBSITE!